a- / A+
W koszyku: 0 biletów - 0.00
Koniec sesji: -

Wybór wydarzenia

W przypadku braku wolnych miejsc, jeśli posiadasz certyfikat Covid- 19 prosimy o kontakt z Biurem Sprzedaży Biletów: tel. 89 527 39 15; kasa@teatr.olsztyn.pl.

CORAZ BARDZIEJ ZIELONA GĘŚ
Teatrzyk Zielona Gęś ma zaszczyt przedstawić swój zespół. Przed Państwem, z największą tremą wystąpią: Alojzy Gżegżółka, Prof. Bączyński, Hermenegilda Kociubińska, Osiołek Porfirion, Pies Fafik, Piekielny Piotruś i inni.
Mogą się Państwo spodziewać przedniej rozrywki, barwnych dowcipów i groteski najwyższej próby. Spektakl w reżyserii Jarosława Kiliana z muzyką Grzegorza Turnaua jest rozśpiewaną odpowiedzią na potrzebę fantazji i purnonsensu. Twórcy przygotowali kompilację żartobliwych utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - mistrza poetyckiego absurdu.
Zachęcamy do oderwania się od racjonalnych interpretacji, odrzucenia logicznych wywodów, by pozwolić ponieść się nadzwyczajnej wyobraźni i wciągnąć w wir prześmiewczych nonsensów Zielonej Gęsi.
Kurtyna!
CZUWANIE
Kanwą przedstawienia jest historia samotnego mężczyzny, którego poznajemy w momencie przyjazdu do samotnej, umierającej krewnej. Spektakl w przepiękny sposób porusza temat samotności, odrzucenia, opowiada o ogromnej potrzebie bliskości, pełen jest przy tym czarnego humoru. A jeśli dodamy do tego wspaniały duet: Irenę Telesz-Burczyk i Grzegorza Gromka, to spodziewać się możemy wielu teatralnych emocji.
DULSCY. TRAGIFARSA KOŁTUŃSKA
Twórcy wystawiając ten znany tekst skupią się na pokazaniu rodziny Dulskich z perspektywy Zbyszka. Zobaczymy świat widziany oczami młodego, atrakcyjnego mężczyzny, którego irytuje hipokryzja matki oraz bierność ojca. W życie młodzieńca co rusz wkradają się też dwie wścibskie siostry: Hesia i Mela. Osobliwe miejsce w tym rodzinnym układzie zajmuje Hanka.
„Moralność Pani Dulskiej” ma ponad 110 lat i się nie starzeje. Grana wielokrotnie cieszy się niesłabnącą popularnością, a intryga bawi kolejne pokolenia widzów.
Nową inscenizacją komedii Zapolskiej rozpoczniemy obchody podwójnego jubileuszu Teatru Jaracza – 95 lat istnienia Teatru w Olsztynie oraz 75 lat działalności sceny polskiej w mieście. Tym samym nawiążemy do pierwszego wystawienie polskiej sztuki w Olsztynie, czyli premiery „Moralności Pani Dulskiej” w listopadzie 1945 roku.
KAMIEŃ
Dzieje pewnego domu , który między 1933 i 1993 rokiem trzykrotnie zmieniał właścicieli, stają się pretekstem do opowiedzenia trudnej i zdecydowanie niejednoznacznej historii rodzinnej. Historia ta jest podobna do opowieści z różnych państw i miast.
W uproszczeniu można ją przedstawić tak: najpierw niemieckie małżeństwo odbiera profesorowi pochodzenia żydowskiego jego dom i denuncjuje go na gestapo. Potem niemiecka właścicielka ucieka z córką na Zachód. Po ćwierć wieku przyjeżdża do domu z wizytą, a w 1993 roku odzyskuje dom.
Jednak opowieść jest prosta tylko pozornie, a widz kawałek po kawałku poznaje prawdziwą historię rodziny, która często różni się od wersji oficjalnej. Sposób opowiadania tworzy niezwykłe napięcie i cały czas prowokuje do zastanawiania się, jak było naprawdę.

UWAGA!!!
Podczas spektaklu "Kamień" wykorzystywane są efekty świetlne, które mogą spowodować napady padaczkowe u osób chorych na epilepsję.
LEKARZ NA TELEFON
Ginekolog Jacek Łagoda utknął w swoim gabinecie z powodu złamanego klucza w drzwiach. Na szczęście ma przy sobie telefon i to nie jeden, a trzy. Mężczyzna, czekając na ślusarza, desperacko próbuje pozałatwiać pilne zobowiązania prywatne i zawodowe – od odebrania dzieci z przedszkola po odebranie porodu – wszystko przez telefon. Pierwsze drobne kłamstwo pociąga za sobą kolejne i tak dochodzi do ekstremalnego zamieszania.
„Lekarz na telefon” to zwariowana, zabawna, świetnie napisana jednoosobowa farsa pełna aktualnych kontekstów, kpiąca z wielkomiejskich mód.
W roli ginekologa w tarapatach występuje Dawid Dziarkowski.

ŁATWE RZECZY
To nie będzie zwykłe przedstawienie. Anna Karasińska, reżyserka, woli nazywać je pracą, a w tej pracy widzowie spotkają dwie charyzmatyczne aktorki: Irenę Telesz-Burczyk oraz Milenę Gauer. Artystki zmierzą się z zupełnie nietypowymi zadaniami i nowym sposobem działania. Jedno jest pewne – powstaje coś nieszablonowego, wychodzącego poza teatralne schematy.
Anna Karasińska to reżyserka filmowa, teatralna i dramatopisarka, która stworzyła swój autorski, oryginalny styl. Jej pierwsza sztuka „Ewelina płacze” wystawiona w TR Warszawa okazała się sensacyjnym debiutem, który otworzył artystce drzwi do kolejnych teatrów.
O LEPSZY ŚWIAT
O LEPSZY ŚWIAT
Bohaterowie sztuki to ludzie, którzy z braku pomysłu na swoje życie zostają żołnierzami i za pieniądze walczą. Teraz tkwią w Wietnamie, ale wojny toczą się w wielu miejscach, a oni są przerzucani z punktu do punktu. Zwolnieni z decydowania o sobie, z odpowiedzialności, wykonują rozkazy nie zastanawiając się o co trwa spór. Ich najważniejsze zadanie to przetrwać, pokonać lęk i nie myśleć.
W tej antywojennej sztuce o rozpadzie świata wartości, upadku etosu rycerskiego, zatraceniu powołania, pojawiają się mocne środki inscenizacyjne, a jednocześnie twórcy unikają ilustracyjności i dosłowności.
Spektakl zalecany od 16 lat.
W spektaklu wykorzystano efekty stroboskopowe.

SEKS, MIŁOŚĆ I PODATKI
Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki – powiedział ponad dwieście pięćdziesiąt lat temu Benjamin Franklin.

Bohaterowie komedii „Seks, miłość i podatki” ze wszelkich sił starają się zadać kłam owej ponurej podatkowej nieuchronności…jednocześnie coraz bardziej nieuchronnie popadając w karkołomne tarapaty.

Narzeczona, która jest kochanką najlepszego przyjaciela swojego narzeczonego, najlepszy przyjaciel, który zdradza swoją dziewczynę z narzeczoną swojego najlepszego przyjaciela i który musi nagle na chwilę stać się żoną swojego najlepszego przyjaciela, jego zdradzana dziewczyna niemająca pojęcia, że jej chłopak jest chwilowo żoną swego najlepszego przyjaciela oraz matka narzeczonego, która chce poznać narzeczoną syna, a poznaje wścibskiego sąsiada i pijanego inspektora skarbowego, który zamiast liczyć podatki, podrywa mamusię narzeczonego i jego przyjaciela, który chwilowo musi grać rolę jego uroczej żony…Nadążacie Państwo?

W tej szalonej komedii nikt nie wie do końca, kim kto jest naprawdę i naprawdę nikt nie wie, kim kto jest na niby…
SZTUKA KOCHANIA POLAKÓW
Powszechnie wiadomo, że Polacy mogą być dumni z bohaterów narodowych, którzy walczyli na wielu frontach, z „Solidarności”, pięknej literatury, Skłodowskiej-Curie i drużyny siatkarzy… Ale czy wszyscy wiedzą, że Polacy mają też osiągnięcia w innej dziedzinie, chciałoby się powiedzieć, że podstawowej, wręcz niezbędnej do przetrwania – w sztuce kochania?
Twórcy spektaklu chcą przypomnieć o rodakach, którzy odnosili sukcesy lub byli pionierami w sferze intymnej. Opowiedzą o tym z humorem i na serio, przywołując prawdziwe wydarzenia oraz postacie, które wywarły wpływ na naukę, kulturę i życie codzienne wielu ludzi na świecie.
ZEZOWATE SZCZĘŚCIE JANA PISZCZYKA
Przewrotny portret polskiego oportunisty-pechowca, który w ślepym dążeniu do uznania przez przełożonych traci zdrowy rozsądek. Piszczyk tak desperacko stara się przypodobać, że aż ląduje w kolejnych tarapatach. Sam o sobie mówi: „Otóż chyba zawsze usiłowałem, całkiem nieświadomie, przystroić się w szaty uznanego przez opinię bohatera danego historycznego okresu. W życiu dziecka był nim harcerz, później podchorąży, wreszcie konspirator (na uniwersytecie zorientowałem się instynktownie, że nie student, lecz podchorąży jest tu klasyczną postacią epoki). Wszystkie te etapy przebiegłem w bezowocnej pogoni za życiowym powodzeniem. Czyż mogłem przypuszczać, że wszędzie czeka mnie nieuchronna klęska?”.

W przypadku braku wolnych miejsc, jeśli jesteś osobą zaszczepioną prosimy o kontakt z Biurem Sprzedaży Biletów: tel. 89 527 39 15; kasa@teatr.olsztyn.pl.