a- / A+
W koszyku: 0 biletów - 0.00
Koniec sesji: -

Wybór wydarzenia

BAŚŃ O PIĘKNEJ PARYSADZIE I O PTAKU BULBULEZARZE
Pewna piękna Parysada ma życzenie. Chce coś mieć. Jej bezgranicznie oddani bracia są gotowi zginąć, by spełnić marzenie siostry… Przed postaciami staną liczne przeszkody, przygody i przemiany.
Na Dużej Scenie zobaczycie prawdziwą baśń, w której znajdzie się dużo magii, trochę mroku, dawka strachu, garść humoru i mnóstwo piękna. Piękna będzie Parysada i muzyka grana na żywo. Piękne piosenki, niezwykłe rekwizyty oraz efekty wyczarowane przez machiny teatralne… Wszystko w klimacie bliskowschodnich opowieści ze zbioru „Klechdy sezamowe”.
Urokowi tej baśni Leśmiana ulegną widzowie w każdym wieku – od maluchów po bardzo, bardzo dojrzałych widzów.
BIERKI
Spektakl dyplomowy uczniów Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie

To opowieść ukazana z perspektywy nastoletniego Pawła oraz jego nauczycielki Anny, o tym, że niezależnie od tego, jak bardzo się z tym ukrywamy wszyscy pragniemy zrozumienia i bliskości. Bohaterów, zwykle stojących po przeciwnej stronie barykady, łączy znacznie więcej niż myślą. Spektakl porusza temat samotności i lęku przed odrzuceniem społecznym, dylematów okresu dojrzewania, odmienności seksualnej i akceptacji samego siebie. Marcin Szczygielski autor głośnej powieści "Bierki", która jest częścią "Kronik nierówności" przygotował adaptację teatralną. Scenariusz zachęca do refleksji nad tolerancją.
CZUWANIE
Kanwą przedstawienia jest historia samotnego mężczyzny, którego poznajemy w momencie przyjazdu do samotnej, umierającej krewnej. Spektakl w przepiękny sposób porusza temat samotności, odrzucenia, opowiada o ogromnej potrzebie bliskości, pełen jest przy tym czarnego humoru. A jeśli dodamy do tego wspaniały duet: Irenę Telesz-Burczyk i Grzegorza Gromka, to spodziewać się możemy wielu teatralnych emocji.
DEBIUT
Muzyczny spektakl dyplomowy uczniów III roku Policealnego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka

Wyobraźmy sobie casting do filmu. Na planie zdjęciowym jest już reżyser i producent. Klapserka czeka w gotowości. Na scenę wchodzą kolejne artystki starające się o rolę. Jedne są przebojowe, inne nieśmiałe, wśród nich pojawia się też gwiazda filmowa. Jak im pójdą przesłuchania? Która z nich otrzyma rolę?
Punktem wspólnym wspomnianego castingu jest to, że wszystkie kandydatki zaśpiewają tanga. W tym spektaklu najważniejsze są tanga i ich wykonawcy. Adepci sztuki aktorskiej wykonają utwory kultowe, ponadczasowe i cenione przez kolejne pokolenia, od „Libertango” Piazzolli, przez „Tango milonga”, po „Ostatnią niedzielę”. Wystąpią do muzyki granej na żywo przez Cuarteto Re!Tango.

DULSCY. TRAGIFARSA KOŁTUŃSKA
Twórcy wystawiając ten znany tekst skupią się na pokazaniu rodziny Dulskich z perspektywy Zbyszka. Zobaczymy świat widziany oczami młodego, atrakcyjnego mężczyzny, którego irytuje hipokryzja matki oraz bierność ojca. W życie młodzieńca co rusz wkradają się też dwie wścibskie siostry: Hesia i Mela. Osobliwe miejsce w tym rodzinnym układzie zajmuje Hanka.
„Moralność Pani Dulskiej” ma ponad 110 lat i się nie starzeje. Grana wielokrotnie cieszy się niesłabnącą popularnością, a intryga bawi kolejne pokolenia widzów.
Nową inscenizacją komedii Zapolskiej rozpoczniemy obchody podwójnego jubileuszu Teatru Jaracza – 95 lat istnienia Teatru w Olsztynie oraz 75 lat działalności sceny polskiej w mieście. Tym samym nawiążemy do pierwszego wystawienie polskiej sztuki w Olsztynie, czyli premiery „Moralności Pani Dulskiej” w listopadzie 1945 roku.
JA CIEBIE KOCHAM! ACH, TE SŁOWA TAK DZIWNIE W MOIM SERCU BRZMIĄ…
W powszechnej wyobraźni Stanisław Moniuszko (1819 - 1872) jawi się jako wielki twórca dwóch oper: "Halki" i "Strasznego dworu". Tymczasem ten wspaniały kompozytor, skromny człowiek i wielki patriota żyjący w czasach zaborów, komponował także pieśni do użytku domowego, przeznaczone do śpiewania dla każdego. Moniuszko zamawiał teksty u wybitnych polskich poetów. Pragnął, by "Śpiewnik domowy" (ok. 400 pieśni pisanych przez całe życie) stał się jakby antologią polskiej poezji. I tak powstały pieśni do poezji Mickiewicza, Kraszewskiego, Fredry, Asnyka, Syrokomli a także do tłumaczeń Szekspira, Goethego, Schillera. Pieśni te zyskały ogromną popularność i stały się szkołą języka i literatury dzięki oryginalnej i prostej, pełnej uczuć i emocji, natchnionej i wzruszającej muzyce Moniuszki.
Dwieście lat po narodzinach tego wielkiego polskiego kompozytora, przenosimy Jego twórczość we współczesne czasy, więc i Jego muzyka ma współczesne brzmienie dzięki nowym aranżacjom - od bluesa, jazzu , rocka do funky, hip -hopu czy reggae.
JEREMI SIĘ OGARNIA. LOL
To opowieść o młodych ludziach, którzy znakomicie poruszają się w świecie wirtualnym, ale nie radzą sobie w rzeczywistym. Radość okazują tak - :), a smutek tak - (:. Jednak w ich życiu zdarzą się sytuacje, gdy trzeba będzie wynurzyć się ze swojej jaskini i zacząć rozmawiać "w realu". Użyć prawdziwych emocji patrząc sobie w oczy. A to najtrudniejsze... Prawda? :)
Ponieważ scenariusz napisał Szymon Jachimek (autor m.in. "Jazdy na zamek"), możecie liczyć na sporą dawkę humoru. Wyraziste postacie, dynamiczna muzyka, wartkie dialogi. Do tego niezręczne sytuacje w szkole, niechciane rozmowy z rodzicami i pierwsze dramaty miłosne. Czyli wszystko, co lubicie oglądać u innych, a czego nie chcecie przeżywać sami. Przynajmniej "w realu"
KONCERT MAŁGORZATY WAWRUK
Autorski projekt muzyczny olsztyńskiej wokalistki Małgosi Wawruk to propozycja dla słuchaczy szukających odrobiny wytchnienia od codzienności – ponadczasowa muzyka bez bitów i sampli – inspirowana artystycznymi fascynacjami i nostalgicznymi wspomnieniami. Spotykają się tu, w śmiałych połączeniach, motywy zaczerpnięte ze źródeł bardzo od siebie oddalonych: z piosenki poetyckiej i z polskiej tradycji ludowej, z muzyki dawnej i ze współczesnej awangardy, z jazzu i z piosenki popularnej. Kilkanaście utworów opracowanych przez olsztyńskich kompozytorów – Jarka Kordaczuka i Marcina Wawruka oraz Rogera Treece (amerykańskiego artysty – nominowanego do nagrody „Grammy”) – łączy w oryginalny sposób brzmienie ludzkiego głosu, instrumentów akustycznych i wyrafinowanej elektroniki w rozmaitych konfiguracjach stylistycznych. Małgosia Wawruk prowadzi nas w swój poetycki świat lirycznym głosem, zniuansowanym pełną gamą barw, odcieni i nastrojów, a towarzyszą jej na scenie znakomici muzycy jazzowi i klasyczni, którzy wcześniej brali udział w nagraniu jej płyty CD pod tym samym tytułem. Ten zestaw wykonawców daje rękojmię najwyższej jakości artystycznej oraz niepowtarzalnych przeżyć muzycznych.
NASZA KLASA
"Nasza klasa" to opowieść o uczniach jednej klasy - Polakach i Żydach, którą śledzimy od roku 1935, aż do współczesności. Historie każdego z dziesięciorga uczniów obserwujemy przez pryzmat wydarzeń, które mają miejsce w ich miasteczku. Wybuch II wojny światowej, a potem wkroczenie Armii Czerwonej na zawsze zmienia miejscowość i jej mieszkańców.
Po zakończeniu wojny bohaterowie próbują ułożyć sobie życie w nowej rzeczywistości. Jedni w Polsce Ludowej, inni w Ameryce czy Izraelu. Wszyscy szukają zrozumienia i próbują dotrzeć do prawdy o losach pozostałych kolegów z klasy. Ofiara łatwo może stać się oprawcą, a życie każdemu wystawia rachunek za jego czyny.
"Nasza klasa" jest najczęściej wystawianym na świecie polskim dramatem współczesnym.
OPĘTANI
Witold Gombrowicz pisał „Opętanych” pod pseudonimem Z. Niewieski, jako powieść sensacyjną w odcinkach. Zgodnie z wymogami gatunku musiała być intrygująca i na tyle wciągająca dla czytelników, by z zapartym tchem śledzili losy bohaterów w kolejnych wydaniach gazet codziennych. Gombrowicz tworząc „czytadło” adresowane do szerokiego grona odbiorców sięgnął po różne motywy literatury popularnej, zachowując przy tym swój wyjątkowy styl.
„Opętani” jako spektakl będzie znakomitą intrygą kryminalną, w której nie zabraknie romansu, zbrodni, tajemnic i elementów grozy.
PANNY Z WILKA
Spektakl "Panny z Wilka" jest opowieścią o konfrontacji ze sobą i z czasem.
Wiktor Ruben, przepracowany trzydziestosiedmiolatek, z polecenia lekarza bierze urlop
i wyjeżdża na wczasy. Odwiedza krainę swojej młodości - raj w którym nie był piętnaście lat. Spotyka pięć kobiet, które zapamiętał jako piękne dziewczyny lub jeszcze dzieci... Teraz są żonami i matkami. On samotny. Przeżył wojnę. Okazuje się, że pamiętały go przez te lata. Wspomnienia pierwszych erotycznych fascynacji zaczynają ożywać... Ale jest jeszcze ktoś - nieżyjący już jedyny przyjaciel Wiktora, kleryk Jurek. To z nim główny bohater toczy w myślach rozmowy, próbując połapać się w swoich uczuciach.
Spektakl będzie także podróżą w świat retro - umowna scenografia i kostiumy mają przywołać urok międzywojnia i atmosferę upalnego lata.
W adaptacji oprócz tytułowych "Panien z Wilka" wykorzystano motywy z opowiadań "Sny" i "Ogrody", a także wiersze Jarosława Iwaszkiewicza.
obsada: Marzena Bergmann, Milena Gauer, Barbara Prokopowicz, Ewa Pałuska-Szozda, Małgorzata Rydzyńska, Irena Telesz-Burczyk, Marian Czarkowski, Radosław Jamroż, Marcin Kiszluk, Marcin Tyrlik
oraz dzieci: Pola Korpolińska/ Iga Szozda, Julian Jeliński/Karol Kiszluk

RZECZY, KTÓRYCH NIE WYRZUCIŁEM
Adaptacja zbioru esejów Marcina Wichy to opowieść o matce i swoiste rozliczenie z nią.
Bohater porządkując rzeczy po zmarłej rodzicielce przywołuje ją, swoje dzieciństwo i młodość. Wspomina i próbuje zrozumieć rodziców. Przy okazji segregowania różnych przedmiotów pojawiają się kolejne skojarzenia związane z przeszłością.
Marcin Wicha jest laureatem Paszportów Polityki za 2017 rok. W 2018 roku otrzymał m.in. Nagrodę Literacką „Nike” oraz „Nike czytelników” za „Rzeczy których nie wyrzuciłem”.
WIĘZI RODZINNE
Cztery spokrewnione ze sobą kobiety - matka, córki oraz wnuczka, spotykają się w specyficznych okolicznościach
rodzinnych - pogrzeb ojca, a my przy okazji poznajemy mroczne sekrety tej rodziny, które nigdy nie miały ujrzeć światła dziennego. Przygotujcie się na sporą dawkę czarnego humoru.
WRÓG PUBLICZNY
Bohaterem tekstu jest autentyczna postać historyczna z XVI wieku, handlarz koni z Branderburgii, Hans Kohlhase, tutaj nazwany Michałem Kohlhaasem. Historia Michała zaczyna się, gdy próbuje przejechać przez Saksonię wraz ze swoimi końmi i dostać się na targ w Lipsku. Po drodze jednak konie uprowadzone zostają przez zarządcę Wencla pod pretekstem braku paszportów dla koni. Kohlhaas szuka zemsty i rekompensaty. Znieważony i wściekły zaczyna palić domy w Wittenberdze – nie powstrzymuje go nawet upomnienie od Marcina Lutra. Sztuka Istvána Tasnádiego kończy się w momencie, kiedy zapada wyrok na Kohlhaasa, w wyniku którego jego historyczny pierwowzór został publicznie złamany kołem.
WSZYSTKO W RODZINIE
Akcja sztuki rozgrywa się w szpitalu św. Andrzeja w Londynie, w którym odbywa się kongres neurologów. Jednocześnie w szpitalu trwają próby do gwiazdkowego przedstawienia przygotowywanego przez personel dla pacjentów. Pech chciał, że tego samego dnia, Dr Mortimore – neurolog, który ma wygłosić ważny dla swej kariery wykład na zjeździe, dowiaduje się, że w szpitalu przebywa jego nieślubny, prawie dorosły już syn, o którego istnieniu nie miał dotychczas pojęcia. Dr Dawid, który pędzi życie szczęśliwego małżonka i szanowanego obywatela, stara się więc wybrnąć jakoś z zaistniałej sytuacji, aby móc spokojnie wystąpić na kongresie.
Sztuka została okrzyknięta najzabawniejszą farsą Ray'a Cooney'a – angielskiego mistrza farsy.