Change site language to plChange site language to en
a- / A+
Shopping cart: 0 tickets - 0.00
End of session: -

Events

Jaracz Theater at Gothic Castles
CORAZ BARDZIEJ ZIELONA GĘŚ
Teatrzyk Zielona Gęś ma zaszczyt przedstawić swój zespół. Przed Państwem, z największą tremą wystąpią: Alojzy Gżegżółka, Prof. Bączyński, Hermenegilda Kociubińska, Osiołek Porfirion, Pies Fafik, Piekielny Piotruś i inni.
Mogą się Państwo spodziewać przedniej rozrywki, barwnych dowcipów i groteski najwyższej próby. Spektakl w reżyserii Jarosława Kiliana z muzyką Grzegorza Turnaua jest rozśpiewaną odpowiedzią na potrzebę fantazji i purnonsensu. Twórcy przygotowali kompilację żartobliwych utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - mistrza poetyckiego absurdu.
Zachęcamy do oderwania się od racjonalnych interpretacji, odrzucenia logicznych wywodów, by pozwolić ponieść się nadzwyczajnej wyobraźni i wciągnąć w wir prześmiewczych nonsensów Zielonej Gęsi.
Kurtyna!
Spektakl bez ograniczeń wiekowych
PRAWIEK I INNE CZASY
"Prawiek jest miejscem, które leży w środku wszechświata" - tym zdaniem rozpoczyna Olga Tokarczuk jedną ze swych najsłynniejszych książek. "Prawiek i inne czasy" premierowo ukazał się w roku 1996 i uznano go za pierwszy absolutny tryumf późniejszej laureatki literackiego Nobla, ostateczny dowód, że wszystkie pokładane w Tokarczuk nadzieje właśnie się spełniły. "Od kiedy pamiętam, chciałam napisać książkę taką jak ta. Stworzyć i opisać świat. Jest to historia świata, który jak wszystko, co żywe, rodzi się, rozwija i umiera" - powiedziała autorka.

Wchodzimy zatem w świat wsi Prawiek gdzieś na Kielecczyźnie i nie opuszczamy go od schyłku I wojny światowej aż do lat 80. poprzedniego wieku. Ludzie umierają i rodzą się kolejni, historia przetacza się obok, czasem wdzierając się do Prawieku, zmieniają się normy społeczne i kulturowe. Wszystko w niezmiennym rytmie pór roku - wiosna, lato, jesień, zima...
LEKARZ NA TELEFON
Ginekolog Jacek Łagoda utknął w swoim gabinecie z powodu złamanego klucza w drzwiach. Na szczęście ma przy sobie telefon i to nie jeden, a trzy. Mężczyzna, czekając na ślusarza, desperacko próbuje pozałatwiać pilne zobowiązania prywatne i zawodowe – od odebrania dzieci z przedszkola po odebranie porodu – wszystko przez telefon. Pierwsze drobne kłamstwo pociąga za sobą kolejne i tak dochodzi do ekstremalnego zamieszania.
„Lekarz na telefon” to zwariowana, zabawna, świetnie napisana jednoosobowa farsa pełna aktualnych kontekstów, kpiąca z wielkomiejskich mód.
W roli ginekologa w tarapatach występuje Dawid Dziarkowski.
Rekomendowany wiek: od 12 lat

ŁATWE RZECZY
To nie będzie zwykłe przedstawienie. Anna Karasińska, reżyserka, woli nazywać je pracą, a w tej pracy widzowie spotkają dwie charyzmatyczne aktorki: Irenę Telesz-Burczyk oraz Milenę Gauer. Artystki zmierzą się z zupełnie nietypowymi zadaniami i nowym sposobem działania. Jedno jest pewne – powstaje coś nieszablonowego, wychodzącego poza teatralne schematy.
Anna Karasińska to reżyserka filmowa, teatralna i dramatopisarka, która stworzyła swój autorski, oryginalny styl. Jej pierwsza sztuka „Ewelina płacze” wystawiona w TR Warszawa okazała się sensacyjnym debiutem, który otworzył artystce drzwi do kolejnych teatrów.
Rekomendowany wiek: od 16 lat
WIĘZI RODZINNE
Cztery spokrewnione ze sobą kobiety - matka, córki oraz wnuczka, spotykają się w specyficznych okolicznościach
rodzinnych - pogrzeb ojca, a my przy okazji poznajemy mroczne sekrety tej rodziny, które nigdy nie miały ujrzeć światła dziennego. Przygotujcie się na sporą dawkę czarnego humoru.
WRÓG PUBLICZNY
Bohaterem tekstu jest autentyczna postać historyczna z XVI wieku, handlarz koni z Branderburgii, Hans Kohlhase, tutaj nazwany Michałem Kohlhaasem. Historia Michała zaczyna się, gdy próbuje przejechać przez Saksonię wraz ze swoimi końmi i dostać się na targ w Lipsku. Po drodze jednak konie uprowadzone zostają przez zarządcę Wencla pod pretekstem braku paszportów dla koni. Kohlhaas szuka zemsty i rekompensaty. Znieważony i wściekły zaczyna palić domy w Wittenberdze – nie powstrzymuje go nawet upomnienie od Marcina Lutra. Sztuka Istvána Tasnádiego kończy się w momencie, kiedy zapada wyrok na Kohlhaasa, w wyniku którego jego historyczny pierwowzór został publicznie złamany kołem.

Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie jest jedyną na Warmii i Mazurach narodową instytucją kultury współprowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Samorząd Województwa. Teatr konsekwentnie stara się być powszechny, dla szerokiej publiczności, dostępny w odbiorze, a równocześnie na wysokim poziomie artystycznym.
Rekomendowany wiek: od 12 lat
ZABICIE CIOTKI
W "Zabiciu Ciotki" niczego nie możemy być pewni.
Nawet tego czy do zabójstwa rzeczywiście dochodzi.
Główny bohater niby morduje ciotkę. Niby martwego ciała próbuje się pozbyć, ale zabójstwo zna jedynie z literatury i obca mu jest praktyczna strona zagadnienia. I tu z pomocą przychodzi nie kto inny jak tylko sam trup ciotki, służąc wsparciem i praktyczną radą.
Komedia to czy dramat?
Dwa w jednym. Źródeł tej dwoistości trzeba szukać w rozchwianej kondycji samego bohatera. W jego silnie ironicznym stosunku do świata i samego siebie.
Rekomendowany wiek: od 16 lat